KUNTAVAALIKIRJOITUKSIA 2017 EERO KLEMOLA 41

3.4.2017

TEKOJA ALAVUDEN HYVÄKSI

Alavuden Kokoomuksen tavoitteena on, että kotikaupunkimme olisi tulevaisuudessa rohkea ja elinvoimainen. Tarvitsemme vastuullisia ja luotettavia kuntapäättäjiä varmistamaan, että lähivuosien suuret muutokset tapahtuvat harkitusti ja osaavalla otteella. Pyrimme toimimaan siten, että kotikaupunkimme vetovoimaisuus paranisi entisestään. Siten voimme olla ylpeitä alavutelaisuudestamme. Puolueemme vaaliteemoja ovat: välittävä, vastuullinen ja uudistava Kokoomus. Lähivuosina kuntien, maakuntien ja valtion välille luodaan uusi työnjako esimerkiksi maakunta- ja sote-uudistuksen vuoksi. Kunnan hoidettavaksi jää kuitenkin paljon tärkeitä tehtäviä ja velvollisuuksia. Kiinteistöveron merkitys kunnan tulonlähteenä tullee kasvamaan. Lopputulosta on vielä mahdotonta ennustaa, mutta varmaa on, että kotikaupunkimme omia tehtäviä ovat jatkossakin osaaminen ja sivistys – mukaan lukien varhaiskasvatus ja koulutus, hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen eli elinvoima- ja hyvinvointipolitiikka, liikunta ja kulttuuri, nuorisotoimi, paikallinen elinkeinopolitiikka sekä maankäyttö ja rakentaminen. Nämä kaikki ovat suuria asioita, ja päätöksiä tehdessämme on ajateltava niiden kohdistumista kaikkiin ja kaikenikäisiin kuntalaisiin sekä väestöryhmiin. Yhteistyö, avoimuus ja jatkuva vuoropuhelu päättäjien ja kuntalaisten välillä on avainasemassa. Listallamme on monipuolinen tarjonta eri ikäisiä ja monissa eri ammateissa toimivia ihmisiä. Arvioi heistä itsellesi sopiva ehdokas sekä vaikuta omalla äänestykselläsi!

Eero Klemola, Alavuden Kokoomus ry, puheenjohtaja

HYVINVOINTIA ALAVUDEN ARKEEN

Kokoomuslaisena luottamushenkilönä tavoitteenani on kuntalaisten hyvinvointi. Vaikka sote- ja terveyspalveluiden järjestämisvastuu siirtyy maakuntahallinnon järjestettäväksi lähivuosina, niin käytännössä kaupungin tehtäväksi jää lähes kaikki muu eli se, mitä nykyäänkin on. Järkevä ja vastuullinen taloudenpito on välttämätöntä, jotta alavutelaista hyvinvointia ja lähipalveluita voidaan parantaa. Parhaasta päästä terveyden ylläpitoa on se, että kaupunki huolehtii hyvin kaikista omistamistaan liikuntapaikoista, ja tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet erilaisille harrastuksille. Olen kolmannen kauden kaupunginvaltuutettu ja aloittanut Alavuden Kokoomuksen puheenjohtajana tänä vuonna. Harrastukseni ovat liikunnallisia ja luen paljon. Mieluummin olisin toiminnan mies kuin kokouksissa istuja, mutta järjestö- ja yhdistystoimintakin tarvitsee avarakatseisia ja talkoohenkisiä toimijoita. Muistapa äänestää – vaalien tulos on aina oikein, ja Sinunkin äänesi omalta osaltaan ratkaisee, millaisia päättäjiä Alavus seuraavalle 4-vuotiskaudelle saa.                                         Eero Klemola, 41