KUNTAVAALIKIRJOITUKSIA 2017 TUOMAS ROUHUNKOSKI 54

3.4.2017

Hyvä Alavus tehdään yhdessä järkevillä ja avoimilla päätöksillä

Hyvät alavutelaiset! Olen Tuomas Rouhunkoski ja ehdokkaana kuntavaaleissa numerolla 54! Minulla on yli 20 vuoden kokemus maaseudun kehittämistyöstä ja verkostomaisesta toimintatavasta. Olen ollut mukana mm. kehittämässä Etelä-Pohjanmaan kansainvälistymisstrategiaa, selvittämässä Kuusiokuntien elinkeinostrategiaa, mukana kehittämässä Seinäjoen seudun aluekeskusohjelmaa, e-Pohjanmaa, tietoliikenne- ja sähköistä liiketoimintaa sekä useissa koulutuskenttään liittyvissä kehittämisryhmissä. Nämä verkostot ja niihin liittyvän osaamisen ja asian hallinnan olen valmis antamaan kuntalaisten luottamusihmisenä alavutelaisten käyttöön.

Ymmärrän taloudelliset reunaehdot, mutta myös sen että asukkaat ja yritykset tuovat kunnan kassaan rahat! Maailma muuttuu nopeammin kuin koskaan, myös kuntapäätöksissä täytyy olla tässä suhteessa valveutunut. Täytyy tietää, mistä päätetään, mitkä ovat asioiden taustat. Täytyy myös ymmärtää päätösten seuraukset! Kannatan avointa kuntapäätöksentekoa ja välittävää asukaspitoa. Perusinfran täytyy olla kunnossa ja siihen tulee satsata varhaiskasvatuksen, perusopetuksen ja palveluiden saatavuuden osalta! Tarvitaan rohkeaa kehittämisotetta yritysten toimintakentän varmistamiseen.